Znalezienie stylisty fryzur, który przeprowadzi usługę dokładnie tak, jak tego oczekujemy, graniczy z cudem. Mimo, że salony fryzjerskie znajdują się niemal na każdym rogu, dobry fryzjer to rzadkość. Zebraliśmy zachowania, które w wielu salonach mają miejsce nagminnie. Od tych zabawnych, aż po niebezpieczne dla zdrowia klientek. Strzeż się takiego strzyżenia!
1. W jednej ręce nożyczki, a w drugiej telefon
Niektóre, zwłaszcza małe salony fryzjerskie, nie mają możliwości zatrudnienia kilku stylistów. Często dzieje się tak, że na jednej zmianie jest co najwyżej dwóch fryzjerów. Brak asystenta i recepcjonistki daje o sobie znać na przykład wtedy, gdy zadzwoni telefon. Nasze klientki często opowiadają o sytuacjach, w których siedziały na fotelu fryzjerskim z wilgotnymi włosami opuszczonymi na oczy, podczas gdy ich fryzjerka odbierała połączenie. O ile na krótką rozmowę telefoniczną z inną klientką można przymknąć oko, prywatne pogaduszki są niedopuszczalne! Tym bardziej, gdy rozmowa się przedłuża, a fryzjerka by nie tracić czasu, ramieniem podtrzymuje telefon i… kontynuuje strzyżenie.
2. Źle przeprowadzony zabieg rozjaśniania włosów
Dobry fryzjer, zanim podejmie się rozjaśniania włosów, musi poznać kondycję pasm klientki. Jeśli włosy są słabe i zniszczone, profesjonalista odradzi ściąganie koloru, oferując zabieg pielęgnacyjny. Dopiero po odbudowaniu struktury włosa, można przemyśleć rozjaśnianie. Stylista, który mimo widocznie osłabionych pasm, przeprowadza tak radykalny zabieg, jak dekoloryzacja, naraża klientkę na utratę włosów. Błędy zdarzają się również podczas rozjaśniania, kiedy fryzjer nie posiada wystarczającej wiedzy i nałoży preparat w złych proporcjach. Skutki mogą być tragiczne, dlatego lepiej się wystrzegać niż potem żałować.
3. Wypuszczanie klientek z nałożoną farbą
Niejednokrotnie słyszeliśmy o przypadkach, gdy fryzjer podczas zabiegu koloryzacji, pozwalał swojej klientce wyjść z salonu. Obietnica typu: spłuczę w domu! nie upoważnia stylisty do takiego zachowania. Każdy dobry fryzjer wie, że farba inaczej zachowuje się w cieple, a inaczej w chłodzie. Wychodząc na dwór, klientka zaburza proces koloryzacji. Kiedy zabieg nie jest skończony, nie wolno zostawiać klientki bez opieki. Włosy po spłukaniu farby wymagają zakwaszenia, które domknie łuski. Profesjonalne kosmetyki wydłużą trwałość koloru, podczas gdy dokończenie zabiegu w warunkach domowych, może się różnie skończyć.
W naszym salonie Black & White zatrudniamy wyłącznie wykwalifikowanych stylistów fryzur. U nas nie ma miejsca na błędy, a nawet jeśli zdarzy się nam mała wpadka, nigdy nie pozostawimy klientki zdanej tylko na siebie. Oparzenia, reakcje alergiczne, nierówne koloryzacje – takie i inne przykrości na co dzień spotykają klientów salonów fryzjerskich w całej Polsce. Nie powierzaj swojego wyglądu przypadkowej osobie. Dobry fryzjer to rekomendowany profesjonalista i takiego stylisty szukaj.